سبد خرید
0

No products in the cart.

Return To Shop
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

CUSTOMER Paktin | پاکتین

مفاد حقوق مصرف کنندگان

حق برخورداری از سلامتی و ایمنی
  • مصرف كننده اطمینان حاصل كند كه كالایی كه در اختیار او قرار می گیرد، هیچ گونه آسیبی به تندرستی او وارد نمی كند.
حق داشتن اطلاع رسانی صحیح و كامل
  • كلیه اطلاعات لازم برای انتخاب آگاهانه كالا در دسترس مصرف كننده گذارده شود و مصرف كننده در قبال تبلیغات گمراه كننده یا اطلاعات نادرست مورد حمایت قرار گیرد.
حق برخورداری از بازار رقابتی و ضد انحصار
  • مصرف كننده باید از حق انتخاب آزادانه برخوردار باشد و در یک فضای رقابتی قادر شود كه از بین انواع كالاها و خدمات، كالا یا خدماتی را كه به كیفیت آن اطمینان دارد با قیمتی رقابتی خریداری نماید.
حق لحاظ شدن تامین نیازهای اساسی در تصمیم گیری ها
  • دولت ها مكلفند در تصمیمات اجرایی خود منافع مصرف كنندگان را لحاظ كنند و نیازهای اساسی آنان را تامین نمایند.
حق داشتن جبران خسارت
  • مصرف كننده از حق خسارت برخوردار است و باید خسارت وارد به وی در نتیجه خرید كالاهای نامطلوب یا عرضه نادرست كالاها و خدمات جبران شود و به دعاوی او در این مورد به طرز منصفانه رسیدگی شود.
حق آموزش
  • آموزش مصرف كننده و افزایش تخصص و مهارت وی در انتخاب كالاها و خدمات باید مورد توجه قرار گیرد.
حق داشتن محیط زیست سالم
  • مصرف كننده حق دارد كه از محیط كار سالمی برخوردار باشد به گونه ای كه از مشكلات زیست محیطی كه رفاه وی و نسل های آتی را تهدید می كند در امان باشد.
حق داشتن تشكل
  • مصرف كنندگان اجازه دارند كه برای حفظ حقوق یا حمایت از منافع خویش به ایجاد تشكلهای صنفی اقدام كنند. دولتها باید در چارچوب منافع با سازمانهای مصرف كنندگان، توزیع كنندگان و تولیدكنندگان همكاری نزدیك داشته باشند و مقررات با استانداردهای لازم برای نظارت بر فعالیت های آنان تدوین نمایند.
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول