چگونه دردسرهای خانه داری و نظافت منزل را مدیریت کنیم؟

پاکتین

از مهم ترین مسائل برای یک زن ایرانی، چه خانه دار و چه شاغل، نظافت منزل و پاکیزگی است. در زمان قدیم یکی از ملاک های گزینش دختران توسط مادران پسران در کوی و برزن، خانه داری و نظافت منزل بوده! این موضوع شاید در ابتدا بامزه یا حتی بد به نظر برسد! اما توجه به پاکیزگی از ایران باستان در خون آریایی ما جریان داشته! اگر خیلی به عقب تر برگردیم، مشاهده می‌کنیم که اجداد ما آتش را مظهر خداوند یکتا و تجلی او روی زمین می دانستند چرا که آتش نماد پاک‌کنندگی و تمیزی بود.

نقش نظافت در دین ما نیز بسیار واضح است تا آن جا که رسول اکرم می فرمایند:” النظافه من الایمان” و از جمله احادیثی ست که ما در دوران زندگی خود بسیار شنیده ایم. حتی اگر ایرانی یا مسلمان هم نباشیم، پاکیزگی یکی از ارزش‌های انسانیت است و هرکسی با دیدن یک خانه ی زیبا با بوی خوش، قطعا احساس بهتری نسبت به دیدن گردوخاک نشسته روی وسایل با چاشنی بوی زباله های تلنبار شده دارد!

نظافت منزل اقدسیه1 Paktin | پاکتین
  1. مایع ظرفشویی در مقابل لکه های چربی

آیا تا به حال لکه های چربی را از روی لباس هایتان پاک کرده اید؟ بسیاری از مردم برای رفع این مشکل یک تکه لیمو را بر روی لکه ها قرار می دهند و یا از پودر طلق استفاده می کنند. اما آیا می دانستید که مایع ظرفشویی خیلی بهتر عمل می کند.

  1. قرص های ماشین ظرفشویی می‌توانند همه این کارها را انجام دهند

بسیاری از مردم از این قرص ها فقط برای شستن ظرف ها استفاده می کنند که قابل درک است. ولی آیا می دانستید که می‌توانید از آن برای تمیز کردن ماهیتابه های خیلی کثیف نیز استفاده کنید؟ و البته بسیاری از چیزهای دیگر که برای آنها می توانید از قرص ماشین ظرف شویی  استفاده کنید.

  1. شعله های گاز را کاملا تمیز کنید

تمیز کردن شعله های گاز روی اجاق گاز می تواند کاری بسیار خسته کننده باشد. برای این منظور از مواد تمیزکننده مخصوص یا همان گازپاک‌کن ها استفاده کنید. گاز پاک کن را روی اجاق گازتان اسپری کنید و 15 دقیقه صبر کنید. بهتر است پنجره یا دری باز باشد. سپس با یک دستمال به راحتی می توانید گازتان را پاک کنید

نظافت آشپزخانه با شروع از نظافت اجاق گاز Paktin | پاکتین
  1. حمام‌تان را با گریپ فروت نظافت کنید

انواع مواد نظافتی تجملی و گران قیمت وجود دارد که حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند. ولی زمانی که شما به راحتی می توانید از گریپ فروت برای تمیز کردن حمام تان استفاده کنید چرا از این مواد شیمیایی استفاده کنید؟ عجیب به نظر می رسد اما بسیار عالی عمل می کند و این چیزی است که ما می خواهیم!

5. شیشه های خانه را تمیزتر کنید

می خواهید مطمئن شوید که پنجره هایتان کاملا تمیز، بدون لکه و بسیار درخشان شده است؟ مقداری سرکه سفید به یک بطری اسپری به همراه آب اضافه کنید. این ترکیب رو به روی پنجره بزنید و آن را با پارچه میکروفایبر تمیز کنید و پنجره تان کاملا تمیز به نظر خواهد آمد

نظافت شیشه 1 Paktin | پاکتین
iman
ارسال دیدگاه